Laden Evenementen

Beeldend kunstenaar Ben Leenen (Tegelen 1949) richt in de bovenzaal van het museum een expositie in met de titel ‘Observaties’. Hij is daarmee de eerste hedendaagse kunstenaar uit de regio die deze gelegenheid krijgt en deze ook graag aanpakt.
Ben Leenen is een veelzijdig kunstenaar die o.a. schilderijen, grafiek, assemblages, mailart en boeken maakt; in de tentoonstelling wil hij deze gecombineerd en speels presenteren. De losse ‘observaties’ vormen tezamen een beeld van de wereld volgens Ben Leenen, maar zal voor velen herkenbaar zijn.

Ben Leenen volgde een studie aan de HTS (machinebouw) te Venlo en aan de Stadsacademie voor Toegepaste Kunst in Maastricht. In 1983 richtte hij ‘The Elephantine Press’ op waarin hij hout- en linosnedes gebruikte.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig