Zaal Periode Naam Omschrijving
Grote Zaal 2 februari t/m 13 april

Harrie Bartels (Tegelen 1936-Maastricht 2017)

Maakte deel uit van de beweging Artishock. Schilderde landschappen, tuinen en figuren. Reisde veel naar Marokko (kameelschilderijen en landschappen). Hij schilderde in lyrisch-poëtische stijl. Getoond worden tientallen schilderijen uit privé-verzamelingen .

Charles Eijckzaal 2 februari t/m 13 april Charles Hollman (Maastricht 1877-1953 Maastricht) Schilderde en tekende landschappen, stadsgezichten, ook in Parijs. Stijl Impressionistisch. Te zien is een privé verzameling van 40 schilderijen van een collectioneur uit Zierikzee.
Bovenzaal 5 april t/m 14 juni Janneke Lahey ( Maastricht 1946) en Rob Stultiens (Maastricht 1922-2002 Bunde) Janneke Laheij ( Kunstacademie Maastricht ) heeft de laatste jaren een geheel nieuwe techniek ontwikkeld : in plaats van met penseel en verf werkt ze nu uitsluitend met transparante stoffen.
Daaruit ontstaan verrassende portretten en landschappen.

Rob Stultiens, bekend beeldhouwer vooral door zijn portretten grote beelden en plastieken in de openbare ruimte, was ook keramist. Subtiele en kleine werken die hij in die hoedanigheid maakte staan opgesteld in vitrines.

De werken van deze kunstenaars in de bovenzaal samengebracht en opgesteld harmoniëren prachtig.

Grote Zaal en Charles Eijckzaal 26 april t/m 14 juni Pierre van Soest (Venlo 1930 – 2001 Amsterdam) Woonde en werkte afwisselend in Amsterdam en Helle (Zuid-Limburg). Schilderde in abstract-expressionistische stijl. Werd hij door een bepaald onderwerp gegrepen dan schilderde hij dit in hele reeksen. Veel werk is te vinden in musea in binnen- en buitenland. De tentoonstelling vindt plaats in samenwerking met de familie van Soest Amsterdam.
Bovenzaal 21 juni t/m 30 augustus Georges Daemen (Stevoort B.) en Claartje van Oosterum (Eindhoven) Georges Daemen hanteert bewust een lichte toon, speelt graag met licht en donker en werkt bij voorkeur in olieverf én in transparante lagen.
Zijn doeken willen een brug vormen tussen woord, beeld en klank of tussen verwondering, vreugde, verdriet en schoonheid.

‘Het menselijk lichaam, de houding en de bewegingen vormen voor Claartje een bron van informatie. Lichaam en geest zijn nauw verbonden met elkaar. Bij het model of portret boetseren is niet alleen de uiterlijke vorm van belang. In de ruimte die ontstaat tijdens de concentratie komt er een andere soort van interactie tot stand, waarin zij tot de diepere lagen kan doordringen van het model. In eerste instantie ‘voelt’ ze deze lagen heel lijfelijk, waarna ze op wonderlijke wijze omgezet worden in de klei en in de vorm’.