Laden Evenementen

Museum Valkenburg nodigt Loek Groenendijk (fotograaf) opgeleid aan de Filmacademie te Amsterdam en Leo Horbach (beeldhouwer) opgeleid aan de Academie voor beeldende kunst in Maastricht uit om samen te exposeren van 27 augustus t/m 5 november 2023 in de bovenzaal van het museum.

De titel “Het indiscrete oog” is ontleend aan een essay van de beeldhouwer Teo San José. Het schildert op welhaast erotische wijze de relatie tussen kunstenaar en zijn materiaal. Hoe het zich overgeeft aan zijn handen; laag voor laag laat ontkleden en omvormen tot een kunstwerk, om pas dan aan andere indiscrete blikken te kunnen worden getoond. Het is zijn indiscrete oog dat het intieme liefdesspel tussen kunstenaar en materiaal heeft mogen gadeslaan.

Loek Groenendijk maakt ook een serie van de beeldhouwer Leo Horbach, met wie hij nu samen deze expositie deelt.

De tentoonstelling is te zien in de bovenzaal van Museum Valkenburg van 27 augustus tot en met 5 november 2023 en wordt op zondag 27 augustus om 15.00 uur ingeleid door Loek Groenendijk.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig