Laden Evenementen

Iedere 2e dinsdag van de maand worden door de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG lezingen en de maandbijeenkomsten in ons museum gehouden.

Op 11 oktober presenteert Eric Nieuwenhuis de mooiste en interessantste vondsten door de leden van de Nederlandse Geologische Vereniging afdeling Limburg, gevonden tijdens de Krijt-excursies in 2020 en 2021.

In 2020 en 2021 hebben leden van de NGV afdeling Limburg de kalksteengroeves van de ENCI bij Maastricht, Kreco bij Haccourt en CBR-Romontbos bij Eben-Emaël bezocht. Omdat door coronamaatregelen excursies zijn uitgevallen, worden twee jaar samen gepresenteerd. Tijdens deze presentatie wordt aan de hand van foto’s een overzicht gegeven van de mooiste en interessantste vondsten uit deze groeves. Deze presentatie is een aanrader om een beeld te krijgen van de ‘gebruikelijke’ fossielen die worden gevonden, maar ook van de speciale vondsten die van wetenschappelijk belang kunnen zijn.

Bijeenkomsten van de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG worden gehouden op de tweede DINSDAG van de maand en beginnen om 19.30 uur in het Museum Valkenburg, hoofdingang.

Heeft u vragen over de geologische vereniging, excursies, boeken, tijdschriften, mineralen, gesteenten en/of fossielen, kom dan eens naar deze bijeenkomsten. Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Wijzigingen in bovenstaand programma zijn voorbehouden maar zullen, zo mogelijk, tijdig worden aangekondigd via deze website.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig