Laden Evenementen

Iedere 2e dinsdag van de maand worden door de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG lezingen en de maandbijeenkomsten in ons museum gehouden.

Op 8 november neemt Jacques Feijen u mee naar het roze zand van Sardinië.

Overal op de wereld kan men heel bijzondere zanden vinden. Zanden die gevormd worden als resultaat van langdurige geologische processen en die vaak propvol zitten met de meest bijzondere mineralen, waaronder ook een aantal van edelsteenkwaliteit zijn. In deze lezing wordt onder andere het bijzondere zand afkomstig uit het mooie Sardinië besproken.

Sardinië trekt vanwege zijn heerlijke klimaat en goede voorzieningen veel toeristen aan die daar op de stranden heerlijk genieten van het warme zeewater en de overdadige zon. Een van die stranden is bijzonder in trek bij een vreemd deel van de wereldbevolking: zandverzamelaars!

Waarom, zult u zich afvragen? Nou…dat komt omdat de stranden in het noordoosten van Sardinië heel erg roze gekleurd zijn! De kleur roze wordt vooral veroorzaakt door de in dat zand aanwezige granaten.

Bijeenkomsten van de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG worden gehouden op de tweede DINSDAG van de maand en beginnen om 19.30 uur in het Museum Valkenburg, hoofdingang.

Heeft u vragen over de geologische vereniging, excursies, boeken, tijdschriften, mineralen, gesteenten en/of fossielen, kom dan eens naar deze bijeenkomsten. Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Wijzigingen in bovenstaand programma zijn voorbehouden maar zullen, zo mogelijk, tijdig worden aangekondigd via deze website.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig