Laden Evenementen

In de kunstgeschiedenis is dikwijls sprake van Scholen, Bewegingen, Groepen en andere begrippen, waarin meerdere kunstenaars worden ondergebracht. Zulke geschiedschrijving, waarbij vaak werken onderling worden vergeleken, gaat vaak voorbij aan de kunstenaars en hun relaties met anderen uit hun intieme omgeving.

De tentoonstelling Drie vrienden, met werk van Appie Drielsma, Gijs Gijsbers en Jef Wishaupt, biedt Ad Himmelreich aanleiding om zijn lezing eens stil te staan bij de belangrijke betekenis van vriendschap binnen en rondom de kunst.

Ad Himmelreich (1954) was, na zijn studie museologie en kunstgeschiedenis, als conservator verbonden aan het Bonnefantenmuseum. Na een verblijf in Brussel en Parijs was hij als conservator verantwoordelijk voor de kunstcollectie van het Limburgs Parlement in het Gouvernement te Maastricht.

In 2022 verscheen zijn boek “De schilders van Limburg”, een uitgave van Wbooks Zwolle. Het boek biedt een kaleidoscopisch overzicht van de kunst in Limburg in de negentiende en twintigste eeuw.

U kunt zich aanmelden voor deze lezing door een mail te sturen naar: reserveer@museumvalkenburg.nl met vermelding van lezing ‘Vriendschap en de kunst, uw naam en het aantal personen.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig