Laden Evenementen

Wie heeft zich niet eens afgevraagd hoe die klapperstenen, die in de eigen collectie van de vereniging aanwezig zijn, eigenlijk zijn ontstaan? Voor wie nog nooit van een klappersteen heeft gehoord: als je met een dergelijke steen schudt, maakt deze een rammelend of klapperend geluid. Het blijft de fantasie prikkelen: hoe kan het dat er een steentje los in een andere grotere steen ligt?

In zijn presentatie vertelt Lei waar klapperstenen uit bestaan, hoe ze zijn ontstaan en waar ze voorkomen. Verder vertelt hij waarvoor klapperstenen en aanverwante gesteenten in een ver verleden werden gebruikt.

Bijeenkomsten van de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG worden gehouden op de tweede DINSDAG van de maand en beginnen om 19.30 uur in het Museum Valkenburg, hoofdingang. Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Heeft u vragen over de geologische vereniging, excursies, boeken, tijdschriften, mineralen, gesteenten en/of fossielen, kom dan eens naar deze bijeenkomsten.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig