Laden Evenementen

Maastrichtenaar en jurist Tom Cremers is liefhebber en verzamelaar van met name Limburgse kunst. Hij verzamelt schilderijen, tekeningen, etsen en beelden van  kunstenaars die in Maastricht  werkzaam waren. Hij bezit een nagenoeg volledig overzicht van werken van  Limburgse  kunstenaars uit die periode, zoals Rob Graafland, Edmond Bellefroid,  Henri Jonas, Guillaume Eberhard , Han Jelinger, Charles Hollman,  Charles Eijck, Hubert Levigne,  Charles Vos, Willy Gorissen en vele anderen.

Een selectie uit deze verzameling wordt gepresenteerd in de Charles Eijckzaal van Museum Valkenburg.

De expositie wordt geopend op zondag 28 april 2024 om 12.00 uur. Tom Cremers zal zelf de opening verrichten middels een rondleiding over de expositie.

Hij zal gedurende de tentoonstelling elke zondag om 14.30 een rondleiding verzorgen, behalve op eerste pinksterdag, dan op 2epinksterdag.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig