Laden Evenementen

De Werkgroep Mineralen neemt deze avond weer stereo-microscopen mee, waarmee de aanwezigen eigen vondsten van fossielen, mineralen of stenen kunnen bekijken. Bij vergrotingen van 10 tot 100 maal kunnen de objecten in ‘stereo’, dus met beide ogen tegelijk, worden bekeken. Je ziet dan echt diepte. Behalve microscopen neemt de Werkgroep Mineralen ook eigen vondsten mee. De vorige microscoopavond was in 2018 en in 2020 is de avond wegens Corona uitgevallen, dus ‘het werd weer eens tijd’ voor een nieuwe editie.

De bijeenkomst begint met een korte inleiding, waarbij geologische nieuwtjes en nieuwe boeken onder de aandacht worden gebracht. Iedere maand vindt een toegankelijke lezing plaats, vaak met dia’s, over een geologisch onderwerp met een discussie hierover. Aan het einde van de avond komen de vondsten op tafel, die de leden meebrengen. Aangezien de afdeling Limburg over een aantal deskundige geologen en amateurs beschikt, kunnen de meeste vondsten uit de omgeving snel worden gedetermineerd.

Bijeenkomsten van de Nederlandse Geologische Vereniging AFDELING LIMBURG worden gehouden op de tweede DINSDAG van de maand en beginnen om 19.30 uur in het Museum Valkenburg, hoofdingang. Ook niet-leden zijn van harte welkom. Heeft u vragen over de geologische vereniging, excursies, boeken, tijdschriften, mineralen, gesteenten en/of fossielen, kom dan eens naar deze bijeenkomsten.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig