Laden Evenementen

Vrijdag 17 juni 2022 zijn er bij Museum Valkenburg tal van activiteiten te beleven. Heb je altijd al willen weten hoe een archeologisch onderzoek in zijn werk gaat? Of heb je zelf iets gevonden en wil je meer weten? Wij kunnen helpen met determineren van je vondsten.

De tentoonstelling “Reis door de Tijd” op de Middenverdieping is doorlopend te zien. Hier komt de geschiedenis van Valkenburg aan de Geul aan bod; van de Prehistorie, de Romeinse tijd, Middeleeuwen tot het heden. Door middel van een QR-code kun je zelf de reis maken. Voor jong en oud is er een speurtocht beschikbaar.

Schatgraven voor de kleinsten

Kinderen kunnen in de huid van een archeoloog kruipen: handschoentjes aantrekken en zoeken maar… Met sorteerbakjes en materiaal leren ze de beginselen van determineren. Of help mee bij het uitzoeken van scherven en maak het gebruiksvoorwerp weer compleet.

Open Restauratieatelier

Op de tweede verdieping kunnen bezoekers een kijkje nemen in het Open Restauratieatelier. Hier werken vrijwilligers aan verschillende projecten. Het archeologisch materiaal, veelal afkomstig uit opgravingen in en rond Valkenburg, wordt schoongemaakt, mogelijk geprepareerd en gearchiveerd. Je mag hier ook zelf aan de slag met het uitzoeken van de vele scherven en andere objecten.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig