Laden Evenementen

In het kader van de Nationale Archeologiedagen zijn vrijwilligers van restauratieatelier Restaura in het museum met een ware schatkist. Een kist vol replica’s van archeologische objecten die het verhaal van een Romeinse villa vertellen.

Ga op ontdekkingsreis en laat je 2000 jaar mee terug nemen naar de Romeinse tijd. Een selectie van de mooiste gevonden objecten uit de Romeinse villa Voerendaal.

Vrijwilligers vertellen aan de hand van replica’s van archeologische objecten het verhaal van de Romeinse Villa en haar bewoners in Voerendaal. Vooral voor kinderen is dit een leerzame activiteit, die je op een laagdrempelige manier kennis laat maken met archeologie en het verleden. In het museum zijn objecten te zien die afkomstig zijn uit vergelijkbare villa’s met mozaïekvloeren, fresco’s aan de wanden en nog meer luxe.

In het museum zijn de vrijwilligers van de archeologische werkgroep Valkenburg aanwezig. Zij kunnen meer uitleg geven over de getoonde objecten. Heb je zelf iets gevonden of opgegraven? Kom dan langs en wellicht hebben we meer informatie over herkomst en ouderdom voor je.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig