MUSEUM VALKENBURG GEDENKT 50e STERFDAG VAN JAN HANLO

Op 16 juni 2019 is het vijftig jaar geleden dat de dichter Jan Hanlo overleed. Museum Valkenburg wil Jan Hanlo gedenken met een mooie expositie van zijn werk in de Jacques Vonkzaal. Afgelopen maanden heeft een werkgroep van Jan Hanlo-kenners – dichter en letterkundige Wiel Kusters, Ser J.L. Prop en Jan Schurgers – met vertegenwoordigers van het museum de tentoonstelling voorbereid. Stukken uit de nalatenschap van Hanlo in het Literatuurmuseum in Den Haag zijn doorvorst en geselecteerd. Niet alleen zijn literaire werk is vertegenwoordigd, ook zullen er aquarellen en kindertekeningen van Jan Hanlo te zien zijn. Prof. Wiel Kusters noemt de expositie een waardige hommage aan een groot en oorspronkelijk dichter.

De tentoonstelling in Museum Valkenburg bestaat uit documenten, foto’s en teksten, afkomstig uit de collectie van het Literatuurmuseum in Den Haag en uit particuliere verzamelingen. De expositie wordt zondag 16 juni om 15 uur geopend door prof.dr. Wiel Kusters en duurt tot en met 25 augustus 2019.

Voor het entree gelden de gebruikelijke toegangsmiddelen.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig