Laden Evenementen

Met trots wordt in Museum Valkenburg vanaf zondag 21 oktober een bijzondere expositie met topstukken uit de collectie Van Bommel van Dam gepresenteerd. Het gelijknamig museum in Venlo is tijdelijk gesloten wegens verhuizing naar het vm. Postkantoor. De mooiste werken zijn in Valkenburg te zien in alle museumzalen begane grond. Er is werk van Aad de Haas, Ger Lataster en Pieter Defesche. Maar ook werk van internationaal bekende kunstenaars als Eugène Brands, Wim Oepts, Sierk Schröder, Herbert Fiedler, Leo Gestel, Jan Schoonhoven, Kees Maks en Woody Amen De Jacques Vonkzaal is gereserveerd voor prachtige series van graficus Flip van der Burgt.

Waarnemend directeur Bernard Ellenbroek ging graag akkoord met het uitlenen van deze werken uit het Venlose museum. “Het is belangrijk dat de collectie elders in Limburg is te zien en een ander publiek bereikt. We verwachten ook veel buitenlandse toeristen die Valkenburg in de kerstperiode bezoeken.”

De collectie Van Bommel van Dam blijft in Valkenburg tot 20 januari 2019. In de zalen draaien verschillende filmpjes over het verzamelaarsechtpaar en hun enorme verzameling.

De expositie wordt zondag 21 oktober om 15.00 uur geopend door wethouders Pollux uit Venlo, in aanwezigheid van wethouder Bisschops uit Valkenburg.

TV Valkenburg maakt een film over deze unieke expositie. Monda Heshusius interviewt conservator Saskia van de Wiel van Museum Van Bommel van Dam in Venlo,  cameraman Cor Leverdingen zorgt voor mooie beelden.  Te zien in de museumzalen samen met een video over het echtpaar zelf .

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig