Laden Evenementen

LET OP: Geïnteresseerden dienen vooraf een gratis ticket te bestellen (tot een maximum van 75 personen), zie onderaan deze tekst.

75 jaar Amerikaanse begraafplaats Margraten – Het verhaal van Netherlands American Cemetery and Memorial.

Lezing door Frenk Lahaye.

Het verhaal van het Netherlands American Cemetery and Memorial. Op 10 november 1944 werd korporaal John D Singer als eerste gesneuvelde Amerikaanse soldaat in Margraten begraven.
Op dat moment kon niemand bevatten hoeveel Amerikaanse soldaten hun laatste rustplaats zouden vinden in het heuvelland. Nu 75 jaar later is de 26,5 hectare grote begraafplaats in Margraten een indrukwekkende plek voor herinnering en bezinning waar ruim 8000 soldaten hun laatste rustplaats kregen. Senior Associate Frenk Lahaye werkt al ruim 25 jaar voor de American Battle Monuments Commission en gaat in deze lezing dieper in op het ontstaan, de ontwikkeling en de toekomst van de enige Amerikaanse Militaire begraafplaats in Nederland.

LET OP: Geïnteresseerden dienen hieronder vooraf een gratis ticket te bestellen (tot een maximum van 75 personen):

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig