Onlangs werd Museum Valkenburg verrast met een nieuwe aanwinst voor het Restauratieatelier, waarmee de Archeologische werkgroep Valkenburg weer mooie projecten kan doen.

De objecten komen hoofdzakelijk uit de opgraving van een beerput. Enkele waterkruiken, zo genoemde Keulse potten, ketels en volksaardewerken borden. Maar ook diverse keramieken scherven, tegeltjes en bijvoorbeeld tabakspijpjes, opmerkelijk zijn de koehoorns, die ertussen zaten.

Na het schoonmaken, kunnen we de meeste keramiek determineren. Ook de andere vondsten, zoals tabakspijpjes zijn leuk onderzoeksmateriaal. De resultaten worden te zijner tijd tentoongesteld in het museum.

Iedereen kan de vorderingen volgen op Facebook Restauratieatelier Valkenburg, of kom kijken op woensdagmiddag in Museum Valkenburg.