4 unieke exposities in Museum Valkenburg

De komende maanden wordt het mergelstadje Valkenburg ondergedompeld in een unieke kerstsfeer.  Maar er is zoveel meer te beleven in deze Kerststad. In Museum Valkenburg kun je jezelf verwennen met maar liefst 4 (Zuid-)Limburgse en historische exposities voor slechts € 8 inclusief gratis kopje koffie.

1. Romantiek van het boerenleven: Rob Brouwers en Jacques Vonk

De boeren vechten nu voor hun voortbestaan. In een sfeervolle dubbelexpositie kun je juist nu de romantiek van het boerenleven van de vorige eeuw herbeleven. In elk kunstwerk zit een verhaaltje verborgen over hoe het leven toen was.

1. Pionier van het Limburgse schilderleven: Rob Graafland

Deze bekende romantische impressionist geeft ons met zijn kunstwerken een inkijkje in de bourgeoisie van Maastricht in de vorige eeuw. Hij was voor veel schilders een bezielend inspirator.

1. Een reis door de tijd: unieke vondsten vanaf de oudste oudheid

In deze vaste tentoonstelling vind je alles over geologie, archeologie en vuurstenen, maar ook over Valkenburg als mergelstad en vestingstad. Thema’s als Via Belgica en het Rampjaar 1672, komen voorbij.

1. Vrijdom: Maria Verstappen en Monique Lipsch

Het uitgangspunt voor deze thema expositie is een uitspraak van Godfried Bomans; ‘Het leven begint pas op het moment dat je je niets meer aantrekt van wat anderen van je denken’.

Wilt in het kerstgedruis even wat anders, kom dan naar Museum Valkenburg!