In de periode april tot juli kunt u in Museum Valkenburg maar liefst 4 nieuwe exposities bezoeken voor 1 entreeprijs van €8, museumkaart gratis entree, Vrienden en Begunstigers gratis entree voor 2 personen. In onze museumshop krijgt u bovendien een gratis kopje koffie of thee.

Wij nodigen u ook graag uit voor de vernissages voorafgaand aan de expositie.

1. Reisbeelden, Annemiek Jongen

10 april t/m 4 juni 2023

De expositie ‘Reisbeelden’ toont een dertigtal werken gemaakt na een rondreis door Zuid-Afrika in 2018. Door zoveel mogelijk facetten te schilderen laat Annemiek zien welke overweldigende indruk Zuid-Afrika op haar gemaakt heeft.

1. Van Kotona naar Varpullan (fam. Spronken)

30 april t/m 23 juli 2023, vernissage: zondag 30 april om 15 uur

Deze unieke expositie toont de veelzijdige werken van 6 Limburgse kunstenaars uit 1 familie: Varpu Tikanoja, Kore Spronken, Marjori Overdijk, Ree Meertens, Caius Spronken, Arthur Spronken.

1. Eugène Laudy

30 april t/m 23 juli 2023, vernissage: zondag 30 april om 14 uur

Eugène Laudy was een belangrijke exponent van de groep Monumentalisten. De Monumentalisten verdienden hun brood met het maken van mozaïeken, reliëfs, muurschilderingen en glas-in-loodramen voor kerken, gemeentehuizen, scholen, kantoren en ziekenhuizen.

1. Crises en Catastrofes in Valkenburg

30 april t/m 16 juli 2023

Museum Valkenburg organiseert een speciale tentoonstelling over de watersnood 2021 en nog vele andere dramatische gebeurtenissen in Valkenburg uit het verleden.

Voor meer informatie kijk in onze AGENDA