Tijdens de herfstvakantie kunt u met uw kinderen Museum Valkenburg bezoeken. Kinderen tot en met 12 jaar hebben sowieso gratis entree. Aangezien deze week een nieuwe tentoonstelling wordt ingericht kunnen volwassenen voor de helft van de prijs het museum bezoeken. Dit is slechts €4! Museumkaarthouders hebben ook gratis toegang incl. kopje koffie of thee.

Tentoonstelling Bokkenrijders

Tot en met 5 november 2023 presenteert Museum Valkenburg bovendien de tentoonstelling ‘Bokkenrijders en de werkelijke kinder fantasie’.

Ontdek hoe een einde kwam aan de heksenjachten, folteringen en terechtstellingen tijdens de Valkenburgse Bokkenweken. Bij de expositie in Museum Valkenburg wordt met historische voorwerpen en prenten ingegaan op de overval op De Kluis, de grote stadsbrand in 1773 en de martelingen van Gertruide Bosch. Geïnspireerd door de verhalen van Rik Prinsen van het Bokkenrijdersgenootschap exposeren ook de kinderen van Valkenburg hun unieke Bokkenrijders kunstwerken.