Van 2 februari t/m 13 april 2020 presenteert Museum Valkenburg een Hommage aan Harrie Bartels.

Vijf jaar na zijn overlijden eert Museum Valkenburg kunstenaar Harrie Bartels met een fraaie tentoonstelling die een overzicht geeft van zijn veelzijdig werk. Bartels overleed in 2015 op 79-jarige leeftijd. Hij was afkomstig uit het Noord-Limburgse Tegelen, studeerde in 1963 af aan de Jan van Eyck academie in Maastricht. In datzelfde jaar ontving hij de Prijs van de Gemeente Valkenburg (fl. 800).

Zelf aan de weg timmeren heeft Harrie Bartels nooit gedaan. Hij werkte hard en vond het een erezaak dat hij zijn gezin als kunstenaar kon onderhouden, zegt dochter Monica over haar vader. “Papa was een teddybeer. Als kind had ik een fijne band met hem, ik was trots op mijn vader. Maar mijn moeder, zijn vrouw Gonnie, was de motor die hem draaiende hield. Ze stopte met buitenshuis werken en regelde voor hem de administratie, de inkoop en de verkoop en hield het atelier schoon zodat mijn vader zich helemaal aan het schilderen kon wijden. Dat was wat hij graag wilde.”

Lees meer over Harrie Bartels en de tentoonstelling op: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/hommage-aan-harrie-bartels/