Museum Valkenburg presenteert in het kader van de tentoonstelling “ We Do Remember” – 75 jaar bevrijding Valkenburg in samenwerking met Bibliotheek Valkenburg:

Lezing door Joy Passanante, schrijfster van “Through a Long Absence” en dochter van Cpt. Bart Passanante, chirurg in het 91st Evacuation Hospital te Valkenburg.

Lezing is in het Engels.

Joy Passanante schrijft in Through a Long Absenceover over haar vader, een zoon van Italiaanse migranten die tijdens de Tweede Wereldoorlog als militaire arts diende bij het Amerikaanse leger.

In de lezing zal Joy Passanante dieper ingaan op de vier maanden die haar vader tussen oktober 1944 en maart 1945 als chirurg van een Evacuatie Hospitaal in Valkenburg doorbracht. Waar hij al snel kind aan huis was bij verschillende, vooral kunstzinnige, families en een bijzondere vriendschap sloot met Charles Eyck., die een portret van hem schilderde.

Voor de lezingen geldt gratis entree op basis van vrije giften.

LET OP: Geïnteresseerden dienen vooraf een ticket te bestellen (tot een maximum van 75 personen), klik HIER voor meer informatie en om gratis online tickets te bestellen.