75 jaar bevrijding Valkenburg

Berg, Terblijt, Vilt, Broekhem, Emmaberg, Heek, Houthem, St Gerlach, Geulhem,  Keutenberg, Strabeek, Oud Valkenburg, Schin op Geul, Strucht, Walem, Schoonbron, Sibbe, IJzeren, Valkenburg Centrum.

Zoals bekend organiseert Museum Valkenburg van 1 september t/m 27 oktober 2019 een uitgebreide tentoonstelling met meer dan vijfhonderd, merendeels nooit vertoonde, documenten, films, foto’s en voorwerpen.
Inmiddels hebben zich al meer dan 1500 bezoekers gemeld.
Sommige van hen zijn al vier keer geweest. Er staan vele enthousiaste reacties vermeld in het gastenboek. Eensluidend zeggen alle bezoekers: “deze tentoonstelling moet iedere inwoner van Groot Valkenburg hebben gezien”.
We gaan nu de laatste week in en helaas zit een verlenging er niet in.
Daarom roepen we alle opa’s en oma’s, vaders en moeders, kinderen en kleinkinderen uit Valkenburg en omgeving op om dit uniek stuk erfgoed over de geschiedenis van Valkenburg te komen bezoeken.

Door de omvang van de tentoonstelling wordt deze op twee locaties gehouden: in Museum Valkenburg aan de Grotestraat-Centrum en het voormalig postkantoor aan de Lindenlaan te Valkenburg aan de Geul

De entree van deze expositie is in het Museum aan de Grote Straat en bedraagt € 8,- of Museumkaart + € 2,-. Kinderen t/m 12 jaar gratis. De entree voor onze vrienden en begunstigers bedraagt, op vertoon van hun pas, eveneens € 2,- per persoon.

Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag van 11.00 uur tot 17.00 uur
zaterdag en zondag van 13.00 uur tot 17.00 uur

Kijk voor meer informatie bij onze tentoonstellingen.

(foto: Theo Solberg)