Binnenkort exposeert kunstenaar Peter Slegers in de Jacques Vonk-zaal van ons museum met een meerdimensionaal project, geïnspireerd op ‘Het Laatste Avondmaal’ van Leonardo da Vinci.

De Maastrichtse kunstenaar Peter Slegers (1962) heeft een passie voor authentieke kunst. De afgelopen jaren maakte hij werken, geïnspireerd op schilderijen van kunstenaars als Degas, Manet en Rembrandt. Peter over dit werk: “Ik voer mijn interpretatie van Leonardo’s werk uit met figuren op ware grootte, op een doek van 650 bij 250 cm.”

Sinds begin januari 2020 is Peter aan het werk om dit monumentale kunstwerk vorm te geven. In een serie van 12 delen nemen we je mee in het proces van totstandkoming.

Dit keer deel 1:

“Het op maat gemaakt alu frame opgehaald in Groningen bij Onno Broeksma. Gastvrij ontvangen “aan tafel” met ’n lekker broodje…. Frame ligt nu uitgelijnd langs de gymzaal belijningen. Klaar om opgespannen te worden!”

(klik op de foto bovenaan dit nieuwsbericht om het te vergroten).

Meer informatie over deze bijzondere tentoonstelling: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/aan-tafel-door-peter-slegers/