Van 21 juni t/m 2 augustus 2020 exposeert kunstenaar Peter Slegers in de Jacques Vonk-zaal van ons museum met een meerdimensionaal project, geïnspireerd op ‘Het Laatste Avondmaal’ van Leonardo da Vinci.

De Maastrichtse kunstenaar Peter Slegers (1962) heeft een passie voor authentieke kunst. De afgelopen jaren maakte hij werken, geïnspireerd op schilderijen van kunstenaars als Degas, Manet en Rembrandt. Peter over dit werk: “Ik voer mijn interpretatie van Leonardo’s werk uit met figuren op ware grootte, op een doek van 650 bij 250 cm.”

Sinds begin januari 2020 is Peter aan het werk om dit monumentale kunstwerk vorm te geven. In een serie van 12 delen nemen we je mee in het proces van totstandkoming.

Dit keer deel 8:

“Goed op weg! Toen Leonardo vanuit Rome op uitnodiging van de Franse koning in 1516 naar Frankrijk vertrok stak hij de Alpen over. Tijdens deze reis nam hij onder andere zijn Mona Lisa mee. Hij had een missie om het daar te vervolmaken. Het Linnen rolde hij op en pakte het zorgvuldig in om het veilig te kunnen vervoeren.
Voor transport naar museum Valkenburg diende ook mijn doek gedemonteerd te worden. Met dankbaarheid voor de hulp van Marcel Willems, buurvrienden en mijn dierbare kinderen is de overtocht prima geslaagd!

(klik op de foto bovenaan dit nieuwsbericht om het te vergroten).

Meer informatie over deze bijzondere tentoonstelling: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/aan-tafel-door-peter-slegers/