Momenteel exposeert Dries Engelen in Museum Valkenburg. Hij wordt beschreven in het boek ´Dromers bij daglicht` van Thijs Lenssen, dat in de shop van het museum te koop is.

In dit boek biedt Lenssen  een boeiende inkijk in de wereld van de Jan van Eyck Academie in Maastricht, een internationaal gerenommeerde Kunstopleiding.

Door middel van interviews, reportages en beschouwingen neemt Lenssen de lezer mee op een ontdekkingsreis door de levens van ruim dertig oud leerlingen, verspreid over diverse kunstdisciplines.

De verhalen van de kunstenaars onthullen niet alleen hun professionele ontwikkeling, maar ook hun persoonlijke worstelingen en triomfen.

Zijn boek is geen formele geschiedenis geworden van 75 jaar academie. “Dat mag iemand anders schrijven. Ik wilde via de mensen die op de Jan van Eyck hebben gezeten het verhaal vertellen. Hún verhaal. Iedereen heeft die tijd natuurlijk anders beleefd” aldus de schrijver.

De museumshop verkoopt naast dit boek nog meer mooie kunstboeken en historische boeken. Neem eens een kijkje in de enige boekwinkel van Valkenburg.

De expositie met de kunstwerken van Dries Engelen zijn tot en met 14 april te zien in Museum Valkenburg.