Regelmatig organiseert de Seniorenraad bijeenkomsten in Museum Valkenburg. Op 8 april vond een lezing plaats ism de Vrienden van het museum.

De lezing over ‘ Vuursteenmijnen’ werd gegeven door Hub Pisters, de hoog gewaardeerd amateurarcheoloog en schrijver van ‘Uit Valkenburgs vroegste verleden’ brengt hij de prehistorie van Valkenburg en omgeving tot leven.

Tijdens zijn interessante lezing nam Hub Pisters de deelnemers mee terug naar de geologische ontwikkeling van het gebied en het ontstaan van de vuursteenmijnen. Ook illustreerde hij het gebruik van de vuursteenmijnen door de eeuwen heen. Ruim 50 senioren luisterden 1,5 uur geboeid naar zijn enorme kennis. Een zeer geslaagde bijeenkomst.

Op maandag 6 mei vindt om 14 uur wederom een bijeenkomst plaats van de seniorenraad. Voor meer informatie of aanmelding stuur een mail naar:

seniorenraadvalkenburg@gmail.com