Alle vrijwilligers van Museum Valkenburg wensen u een kunstzinnig 2024!

Museum Valkenburg kijkt terug op een zeer succesvol 2023. We hebben met onze vele spraakmakende tentoonstellingen maar liefst 50% meer bezoekers mogen ontvangen dan in 2022. Dankzij de subsidie van de gemeente Valkenburg, het groeiend aantal vrijwilligers, Vrienden en Begunstigers van het museum, kunnen we onze luisterrijke activiteiten in 2024 blijven voortzetten. Daar zijn we heel dankbaar voor. Voor 2024 hebben we maar liefst een twintigtal exposities en 2 lezingen over dementie en gehoor gepland. Uniek is de eerste avondopenstelling van het museum i.v.m. de lichtwandeling LUX op 6 januari in Valkenburg.

In 2024 gaan we ook aan de slag met het interactiever maken van onze vaste expositie ‘Reis door de tijd’ op onze middenverdieping. We hebben hiervoor subsidie aangevraagd bij de Provincie Limburg. We houden u in onze gratis nieuwsbrief op de hoogte van de voortgang. Meld u hiervoor aan op onze website: https://www.museumvalkenburg.nl/nieuwsbrief/

Kom in 2024 vaker naar Museum Valkenburg en beleef de bijzondere werken van Limburgse kunstenaars. Elke drie maanden is er een volledig nieuw aanbod. In het bruisende hart van Valkenburg kunt u hier tot rust komen en genieten van alles wat er te zien is.

PLANNING 2024

6 januari                                     Avondopenstelling ivm lichtwandeling LUX

14 januari om 11 uur                Lezing over dementie van Prof. Dr. Frans Verhey

21 januari t/m 31 maart          Ans Repkes