Afgelopen week hield ons museum een proef met een exclusieve online rondleiding op de tentoonstelling ‘Gimme shelter’ van Judith Krebbekx voor vrienden, begunstigers en vrijwillige medewerkers.

Door de aanhoudende corona-crisis zijn de musea in Nederland nog steeds gesloten. Desondanks hebben we intern, de regels inachtnemend, toch al twee nieuwe tentoonstellingen klaar gemaakt.

Een van die tentoonstellingen is ‘Gimme shelter’ van Judith Krebbekx. Speciaal voor deze gelegenheid heeft Judith samen met onze camera-man Andre een video-rondleiding opgenomen. Deze video met uitgebreide uitleg over haar werk zal t.z.t. ook in het museum te zien zijn.

Om binding te houden met onze trouwe vrienden, begunstigers en vrijwillige medewerkers hebben we online ZOOM video-bijeenkomsten georganiseerd. Tijdens deze video-bijeenkomsten toonden we de video-rondleiding en was er ruim gelegenheid om de kunstenares Judith vragen te stellen en ervaringen met elkaar te delen.

Al met al een geslaagd concept wat naar meer smaakt.

Meer weten over onze vrienden en begunstigers, klik op de betreffende links.

‘Gimme shelter’ is ook de naam van een drieluik. Hier ziet u het middenstuk van het drieluik. Het is een besloten tuin, een ‘Hortus Conclusus’ waarbinnen alles goed, veilig en mooi is. “We hebben nu allemaal bescherming nodig” aldus Judith Krebbekx.