De expositie van Jet Nuij leidt tot bijzondere reacties van bezoekers. Bezoekers zijn onder de indruk, niet in het minst van haar technisch kunnen. Maar het is vooral de thematiek die hen aangrijpt.
Onder te titel “nieuwe huid van oude littekens” gaat een familiegeschiedenis schuil, die emoties oproept. Menig bezoeker ziet aanknopingspunten met zijn eigen geschiedenis.
Jet Nuij heeft een vol jaar gewerkt aan de voorbereidingen voor deze tentoonstelling in alle stilte en intimiteit. Ze zegt: “maar als het eenmaal klaar is dan is het van iedereen. Dan mag je er wat van vinden.”
Jet is bijzonder ingenomen met de zorg waarmee haar tentoonstelling door het museum in de persoon van Jos Solberg is ingericht. “En de openingstoespraak van de filosoof Frans Geraedts, die davert nog in onze hoofden na.”

De expositie loopt nog tot 7 januari 2019.