Van 7 juli tot en met 1 september exposeren Jo Peters (beelden) en Loe Jonas (schilderijen) hun werken in Museum Valkenburg.

In 1987 maakte Jo Peters zijn eerste beelden in klei. Zijn ambitie om kunst te maken werd steeds groter en hij ging op zoek naar andere mogelijkheden. In de bronsgieterij van Pie Sijen te Beek vond hij een inspirerende omgeving, waar hij in contact kwam met vele kunstenaars en leerde daar het toepassen van diverse technieken. De aantrekkingskracht van de materie steen, bracht hem in Italië, het centrum van de steenwereld. Daar maakte hij kennis met verschillende soorten steen en bekwaamde hij zich verder in beeldhouwtechnieken. Via het Global-stone project kwam hij in 1999 in Zweden terecht, waar hij sindsdien elk jaar een periode werkt en lid is van het kunstenaarscollectief KKV.

Op zondag 7 juli om 12.00 uur zal Jo Peters zijn werk kort toelichten.

Loe Jonas, neef van de bekende Maastrichtse kunstenaar Henri Jonas, besloot in 1952 besloot naar de Jan van Eijck academie te gaan, waar hij in het tweede jaar koos voor de monumentale opleiding. In het 4e jaar kreeg hij een opdracht om in het Missiehuis in Cadier en Keer 500 m2 glas in lood ramen te vervaardigen.  Telkens vormen poorten, deuren en doorgangen terugkerende elementen in zijn werk. De laatste twintig jaar van zijn leven schilderde hij grote formaten in olieverf of acryl, veelal zeer gedetailleerd. Thema’s zijn vaak ‘relaties’, het ‘paradijs’ of het ‘gesprek’. Figuren worden geplaatst in landschappen met architectonische  elementen in een stijl die doet denken aan Dali of Gaudi.

De tentoonstelling wordt op zondag 7 juli om 12.00 uur geopend door Oda en Peter Jonas.

Deze expositie wordt georganiseerd i.s.m. Artichoque Art Gallery, waar gelijktijdig werken op papier van Loe Jonas worden tentoongesteld.