Afgelopen zondag zijn maar liefst 3 nieuwe tentoonstellingen gestart bij Museum Valkenburg. Vooral de vernissages van Eugène Laudy en de familie Spronken trokken in totaal ruim 200 bezoekers en genodigden. Oud-CEO van Philips Gerard Kleisterlee opende de expositie Spronken. Het museum is heel erg tevreden met de grote belangstelling.

Het aanbod is ook zeker de moeite waard, getuige de zeer positieve reacties van de bezoekers. Bij de tentoonstelling ‘Van Kotona naar Varpullan’ exposeren 6 kunstenaars van de familie Spronken hun veelzijdige werken. De bijzondere glas-in-lood-kunst van Eugène Laudy is op verschillende manieren tentoongesteld.

Naast deze kunstexposities is nog een bijzondere tentoonstelling over de Crises en Catastrofes van Valkenburg gestart. Hierin wordt naast de watersnood nog vele andere rampen van het Geulstadje in beeld gebracht.

De 3 exposities zijn tot 16 juli, dinsdag tot en met zondag, tussen 13 en 17 uur te bezoeken. Op de bovenverdieping is de al eerder gestarte expositie Reisbeelden van Annemiek Jongen nog tot 2 juni te zien.