Museum Valkenburg toont van 5 mei t/m 9 juni 2019 in de Jacques Vonkzaal een intrigerende expositie van Karin van der Linden uit Weert.
Het werk van Karin ademt zowel qua uitvoering als thematisch een sfeer uit van herinneringen. Dit is in feite de essentie van het werk. Herinneringen bieden Karin vaste waarden, waarmee ze haar werk betekenis en richting geeft.

Karin van der Linden (1957) begint  met het maken van assemblages in 2010. Hiertoe verzamelt zij verweesde materialen: voorwerpen, of delen hiervan, met een verleden. Door ze samen te voegen, met elkaar te versmelten en er eigen creaties aan toe te voegen, ontstaan indringende sfeerbeelden. Haar recente werk laat een verschuiving zien naar het werken met- en het verwerken van textiel. Borduurwerk speelt een steeds grotere rol, zonder dat de beelden aan intensiteit inboeten.
De thema’s die zij in haar werk behandelt zijn onderwerpen uit het dagelijks leven: de liefde, de dood, de levenscyclus en het loslaten. De mysterieuze levens van haar moeder en grootmoeder, alsmede de invloed die deze levens op haar eigen leven hebben gehad, koppelt zij in haar werk aan bovengenoemde thema’s.

De tentoonstelling is te zien van 5 mei t/m 9 juni, klik HIER voor meer informatie.