Naast kunst- en historische boeken heeft het museum ook kinderboeken te koop. De kinderboeken gaan naast kunst ook over natuur. In deze ontluikende lente zijn deze boeken bovendien heel leerzaam voor kinderen.

Hoe langzaam gaat een slak? Zijn beestjes bang in het donker? Waarom lopen mieren in een rijtje? Lees het allemaal – en nog veel meer – in bijvoorbeeld ‘het bijzondere beestjesboek’ van Yuval Zommer.

Yuval Zommer geeft weer in andere boeken uitleg over hoe dieren in zee of op het land leven en laat ons de verschillende leefwerelden zien. In “Het zinderende zeeboek” laat hij het koraalrif tot de diepzee zien maar ook leert hij wat je in de poeltjes op het strand kunt ontdekken.

De boeken zijn niet alleen educatief, maar ook erg leuk om te lezen en te genieten van de kleurrijke tekeningen, zoekopdrachten en quizzen.

In de toekomst willen Museum Valkenburg haar collectie kinderboeken uitbreiden met nog meer kunst en natuurboeken voor alle leeftijden.

Kom tijdens het fashion weekend )20 en 21 april) eens kijken bij Museum Valkenburg en laat je verrassen door het mooie aanbod.