Afgelopen week heeft de buitenschoolse opvang van de MIK-PIW-groep het Museum Valkenburg bezocht. Maar liefst 20 kinderen kregen in het museum een lezing over de vuursteenmijnen van Hub Pisters, schrijver van het boek ‘Uit Valkenburgs vroegste verleden’. Neanderthalers vervaardigen al ca. 100.000 jaar geleden  gereedschappen voor dagelijks gebruik met de Valkenburgvuursteen. In 1992 zijn aan de Plenkertstraat te Valkenburg resten van prehistorische vuursteenmijnen ontdekt die zich bevinden in een verticale wand langs de straat. Na de interessante lezing bezochten de kinderen de vuursteenmijnen in de Plenkertstraat. Een zeer geslaagde bijeenkomst. In het najaar zullen nog meer bezoekjes aan het museum worden gepland.