Museum Valkenburg is in de ruim 70 jaar van zijn bestaan uitgegroeid tot een podium voor Limburgse kunstenaars in de ruimste zin van het woord. Daarnaast is er blijvende aandacht voor archeologie en geologie van Valkenburg en omgeving. Het museum is daarmee onderscheidend en wordt gerund door een actief bestuur, ondersteund door gemotiveerde vrijwilligers. Gehuisvest in een mooi oud gebouw in hartje Valkenburg, wordt het goed bezocht door toeristen en vooral bezoekers uit de regio. Op de website is aandacht voor het digitaal toegankelijk houden van de collectie en eerdere tentoonstellingen.

Taakomschrijving

Als bestuurslid Educatie bent u verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van educatieve programma’s. Meerdere vrijwilligers hebben reeds aangegeven aan de slag te willen binnen een nieuw te vormen commissie educatie. Deze gaat u aansturen en u bent de schakel tussen bestuur en commissie. Het opzetten en onderhouden van een extern netwerk in de regio is een belangrijk aandachtspunt hierbij, te denken valt aan contact met verenigingen, onderwijsinstellingen en ouderenorganisaties.

We vragen:

• Ervaring met educatie,
  • Het hebben van een netwerk in de regio is een pré
  • Een tijdsinvestering van 2,5 tot 3 dagen per maand, zonder dat hier een vergoeding tegenover staat.
  • Samen met 6 andere bestuursleden bent u actief betrokken bij het managen van diverse processen in het museum en in het verder ontwikkelen van toekomstplannen.

We bieden

Wat maakt het werk de moeite waard? Een uitdagende en gevarieerde bestuursfunctie binnen een vrijwilligersorganisatie met vele interessante aspecten en contacten op het gebied van cultuur, musea en regionale geschiedenis.

Op de site kunt u een eerste indruk krijgen van het museum. Heeft u interesse en wilt u verder van gedachten wisselen over wederzijdse mogelijkheden, neem dan contact op met onze voorzitter Franklin Boon, per e-mail: franklin.boon@museumvalkenburg.nl of telefonisch: 06-51149347.