Dankzij de Vrienden van Museum Valkenburg is het bordes in een prachtige kerstsfeer gehuld.
Al enige jaren zorgen de Vrienden ervoor dat tuinman Roland Otten een waar kunstwerk van onze entree maakt. Menige passant maakt dan ook van de gelegenheid gebruik om een kerstkiekje te maken. Wij hopen natuurlijk dat deze mensen ook een kijkje komen in ons museum waar in de maand december 3 fantastische tentoonstellingen te zien zijn.

1. Drie Vrienden: Appie Drielsma, Jef Wishaupt en Gijs Gijsbers
Tor en 21 januari 2024 exposeren de drie kunstenaarsvrienden Appie Drielsma (1937-2014). Jef Wishaupt (1940) en  Gijs Gijsbers (1935-1975). Een unieke tentoonstelling van hoog niveau.

2. Tabula Rasa, Dementie verbeeld
Tot en met 14 januari 2024 is in de bovenzaal van het museum de ziekte dementie door 19 kunstenaars verbeeld. Een zeer aangrijpende tentoonstelling.

3. Iconen van Limburgse kunstenaars
Van december t/m 7 januari 2024 presenteert Museum Valkenburg de werken van twee iconenschilders: Theresia Fraats en Leon Joosten. Deze tentoonstelling sluit perfect aan bij de kerstsfeer in de stad.

Vanuit de Walravenstraat kunt u in deze kerstperiode ook de engel met haar vallende sterren in ons atrium bewonderen.

Tot ziens in ons museum.