Kunstwerken van Willibrord Nota (Uithoorn 1956) te koop in de Museumshop van Museum Valkenburg 2019/2020.

Willibrord over zijn werk: “Het experiment staat bij mij voorop. Daarvoor gebruik ik gemengde technieken: monoprinten, tekenen, schilderen en collage. Ik werk zowel op papier als paneel met olieverf, grafiet, pigment en metaal. Soms is het werk heel expressief en met grote felheid, soms poëtisch en verstild.

Mijn onderwerpen: Vazen, schalen, potten, flessen, bloemen, takken, vlinders en kapellen. Ik zoek onderwerpen voor mijnwerk meestal dicht bij huis. Zo heb ik in het verleden een tentoonstelling gemaakt over Mijn Binnentuin en de laatste jaren is de kapel voor mijn huis regelmatig terug te vinden in mijn werk.

In mijn figuratieve werk zitten veel abstracte elementen. Dat is een van de redenen dat ik ook regelmatig volledig abstract werk.”