Sinds kort draait er in de Geologie afdeling van Museum Valkenburg een nieuwe film over het ontstaan van het Zuid-Limburgse landschap. De film is speciaal gemaakt voor het museum door Wiel Schins, voorzitter van de Geologische Verenging afdeling Limburg. Een zeer boeiende film die je meer uitleg geeft over wat er in de zaal te zien is. Het museum is  bovendien Carnavalsdinsdag geopend.

Het ontstaan van het landschap van Zuid-Limburg

Het spannende verhaal begint 14 miljard jaar geleden en neemt je mee in het ontstaan van het landschap van Zuid-Limburg. Het landschap vormt zich in miljoenen jaren door klimaatveranderingen als woestijnen, ijsvlakten, tropische zeeën en regenwouden. En niet te vergeten het plaatsvinden van gigantische vulkaanuitbarstingen, aardbevingen en modderstromen. Dit heeft Zuid-Limburg gevormd. Nu kunnen we in de grond de verschillende aardlagen, fossielen en gesteenten terugvinden.

De Geologische Verenging afdeling Limburg organiseert elke maand een avondbijeenkomst waar iedereen welkom is. De volgende bijeenkomst is woensdag 20 februari. Kijk voor meer informatie op onze website: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/geologische-monumenten-in-zuid-limburg-door-wiel-schins/