(Foto: Theo Solberg)

De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan een totale renovatie en een nieuwe inrichting van de middenverdieping van het museum.
Het doel is de cultuurhistorische presentatie van het Zuid-Limburgse Heuvelland te moderniseren en meer toegankelijk te maken. De ontwikkelingen van landschap, toerisme en cultuur worden op een samenhangende en meer begrijpelijke wijze in beeld gebracht.
De vernieuwing van dit deel van het gebouw heeft een sterk experimenteel karakter gekregen. Het museum wil met deze vormgeving nieuwe wegen inslaan en geen kopie zijn van andere musea. Het Valkenburgs museum behoudt zo zijn eigen gezicht.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van projectgelden kan het project binnenkort worden afgerond met aanpassingen op de tweede verdieping en de begane grond.
De officiële opening zal naar verwachting rond medio maart plaatsvinden. Tijdens de werkzaamheden blijft het museum volledig toegankelijk voor bezoekers.

(Foto: Theo Solberg)