Museum Valkenburg toont nog tot en met 30 juni de bijzondere tentoonstelling met de kunstwerken van Frans Duckers uit verschillende perioden, van verleden tot zeer recentelijk .

Jacques Giesen beschreef  in zijn openingsspeech over het werk van Frans Duckers: “Liefde voor het materiaal gekoppeld aan werkelijk vakmanschap, een sterk en krachtig zichtbaar ambacht leidend tot een transformatie van ambacht in Kunst. Het lijkt vanzelfsprekend hoe hij zijn individuele expressie omvormt tot een exclusieve gerichtheid naar de ander.”

Berthus Aafjes schreef over het werk van Frans Duckers : “Zijn beelden geven op een objectieve wijze gestalte aan de figuur van de mens. Zij zoeken naar het primaire in de mens, dat achter het individuele gelegen is.”

De ultieme beleving van het werk van Frans Duckers kunt u natuurlijk beleven in Museum Valkenburg. U kunt daarnaast genieten van de collectie kunst van Theo Schroijen en Tom Cremers. Tot en met 2 juni is de tentoonstelling ‘Open je hart’ van Ilse Wielage (schilderijen) en Vivianne Schuijren (beelden) te zien in onze bovenzaal. Daarnaast is nog op 2 juni nog een lezing van Ineke Beeling over de kastelen in Limburg.

Tot ziens in Museum Valkenburg.