Afgelopen zondag werd onder veel publieke belangstelling de expositie ‘Open je hart’ geopend. Beide kunstenaressen Ilse Wielage en Vivianne Schuijren werden ingeleid door de inrichter van de tentoonstelling, Jos Solberg.

Ilse Wielage licht in haar schilderijen de latente schoonheid van haar modellen uit om een verhaal te vertellen. Dit verhaal is gevangen in een binnenwereld die, door lichteffect, een oogopslag, een gebaar of een accessoire, tersluiks onthuld wordt. De basis is vaak een eigen foto, weliswaar met een zelf geënsceneerde situatie, die eerst wordt getekend en vervolgens met oog voor detail in olieverf geschilderd. In een techniek die mede ontstaan is uit haar achtergrond als medisch-wetenschappelijk illustratrice. In het werk van beeldhouwer Vivianne Schuijren, staat het spel der tegenstellingen centraal. Dit komt tot uiting in haar organisch figuratief werk als wel in haar minimalistisch abstracte sculpturen. Haar sculpturen zijn een ode aan schepping, waarin zij haar liefde daarvoor tot expressie brengt. De tentoonstelling van de bijzondere schilderijen en beelden zijn tot en met 2 juni te zien in Museum Valkenburg.