‘Through Their Eyes’ is een expositie over de bevrijding van Zuid-Limburg. De basis van deze unieke expositie zijn 80 vaak nog nooit vertoonde foto’s die het verhaal vertellen van het eerste bevrijde deel van Nederland. De gastcuratoren van de stichting We Do Remember zochten foto’s gemaakt door het leger of door individuele Amerikaanse soldaten. Op deze expositie zien we met welke ogen de bevrijders Zuid-Limburg beleefden. Zowel in de eerste dagen van hevige strijd als in de maanden erna toen Zuid-Limburg een herstel en bevoorradingsgebied was voor de opmars richting Duitsland. De foto’s zullen worden ondersteund met gebruiksvoorwerpen en artefacten uit de bevrijdingstijd. Volgens de gastcuratoren van We Do Remember is dit een van de laatste mogelijkheden om het verhaal van onze bevrijding zo uitgebreid mogelijk te vertellen en aan de volgende generaties door te geven.

Noteer alvast de data in uw agenda: deze unieke expositie is te zien van 8 september tot en met 24 november in Museum Valkenburg.