Laden Evenementen

Multidimensionale kunst van 21 juni t/m 2 augustus 2020 in de Jacques Vonk-zaal van Museum Valkenburg

De Maastrichtse kunstenaar Peter Slegers (1962) behaalde aan het Mollerinstituut Tilburg zijn diploma leraar tekenen/handvaardigheid. Peter heeft een passie voor authentieke kunst. De afgelopen jaren maakte hij werken, geïnspireerd op schilderijen van kunstenaars als Degas, Manet en Rembrandt. Deze werken waren op maat van het origineel. In deze meerdimensionale werken leidden de kenmerken van zijn schilderkunst, in combinatie met video beelden en geluids-projecties, tot een geheel nieuwe beleving van kunst. Op uitnodiging van Museum Valkenburg exposeert Peter in de Jacques Vonk-zaal met een heel nieuw meerdimensionaal project, geïnspireerd op ‘Het Laatste Avondmaal’ van Leonardo da Vinci.

Over zijn recente project zegt Peter zelf: ‘Ik heb uitvoerig onderzoek gedaan naar het werk van Leonardo en zijn drijfveren. In de kapel Santa Maria Delle Grazie in Milaan heb ik het origineel bestudeerd. Vele elementen in Het Laatste Avondmaal fascineren me zoals astro-theologische verwijzingen, de toepassing van de ‘gulden snede’ en vooral het gebruik van verbeelding. Ik voer mijn interpretatie van Leonardo’s werk uit met figuren op ware grootte, op een doek van 650 bij 250 cm. Ik nodig bezoekers uit ‘aan tafel’ om het werk meerdimensionaal te ervaren, waarbij het doel is om álle zintuigen te prikkelen’.

Museum Valkenburg en Peter Slegers nodigen u dan ook van harte uit om deel te komen nemen aan dit interactieve, multidimensionale experiment met kunst, video-beeld, geluid en geur.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig