Nationale Archeologiedagen 2019 in Museum Valkenburg

Kom tijdens de Archeologiedagen naar Museum Valkenburg. Laat je meevoeren in een Reis door de Tijd.

Dit jaar zal dit landelijke evenement plaatsvinden van woensdag 9 t/m zondag 13 oktober 2019. Deze dagen zullen in het museum Valkenburg leden van de Archeologische werkgroep Valkenburg aanwezig zijn.

Naast de expositie ‘Vuursteen’  over de prehistorie van Valkenburg, die doorlopend in het museum te zien is, is er nu ook een kans om de Vuursteenmijntjes te bezichtigen. Tijdens het weekend kun je vuursteen voelen en echte eeuwenoude artefacten bezichtigen bij de vuursteenmijntjes. Treed in de voetsporen van de Steentijd-bewoners! Zo vertellen we je alles over de Steentijd-mensen die met vuursteen werkten, waar zij het voor gebruikten en vertellen we je het spannende verhaal over hoe de archeologen deze mijntjes ontdekten.
Luister naar het boeiende verhaal van de ontdekking van de Vuursteenmijntjes door Hub Pisters.

Locatie: Plenkertstraat 53, Valkenburg aan de Geul.

Zie ook https://iolvv.nl/activiteiten/activiteiten-2019

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig