Expositie ‘Licht in de duisternis’ van Kaza Poorter
22 november t/m 17 jan 2016
1ste verdieping

Museum Land van Valkenburg presenteert van 22 november 2015 tot 17 januari 2016 op de bovenverdieping de tentoonstelling ‘Licht in de duisternis’ van Kaza Poorter. Getoond wordt een overzicht van 50 jaar kunstenaarschap met extra aandacht voor haar lichtobjecten.

Kaza (geb. Den Haag) is een multi-talent. Ze begon met een eigen marionettentheater, maar verschoof uiteindelijk haar werkzaamheden steeds meer naar het schilderen in surrealistische stijl. Verder drukte ze monoprints, bouwde ze mensennesten, schilderde ze op grote lappen jeans, en maakte ze geluksfetisjen en lichtobjecten. Van het Gemeentemuseum in Den Haag kreeg ze een prestieuze opdracht voor een muurschildering. Na al diverse prijzen gewonnen te hebben kreeg ze recent in 2014 de VieCurie-kunstprijs in Venlo.

Na Antwerpen en Clinge (Zeeuws-Vlaanderen) woont en werkt Kaza Poorter sinds 2004 in Kerkrade.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig