Laden Evenementen

Bijna niemand in Valkenburg weet het, maar in dit stadje huist een internationaal bekende kinderboekenillustrator. Heel wat van zijn kinder- en prentenboeken vonden hun weg naar het buitenland en werden vertaald in meer dan 10 talen. Niet minder dan 26 uitgeverijen hebben werk van hem uitgegeven.

Van 4 oktober tot 15 november 2015 is er van hem een mini-expositie in de museumshop (gratis toegang). Hij richt zelf deze mini-expositie in.

Zijn teken- en schilderstijl leent zich bijzonder goed voor zowel de jonge lezertjes van kleuterboeken als voor oudere lezers tot 11 jaar. Zoals bij alle goede kinderboeken kunnen volwassenen even goed van zijn werk genieten. Denk maar aan Annie M.G. Schmidt en Fiep Westendorp.
Hij studeerde aan de Academie Beeldende Kunsten in Maastricht. Na zijn afstuderen in 1997 vestigde hij zich definitief als fulltime illustrator in Valkenburg a/d Geul, waar hij een atelier aan huis heeft.
Mark maakt voornamelijk illustraties voor kinderboeken, maar in het verleden werkte hij ook voor het Financieel Dagblad, Volkskrant Magazine en Dagblad de Limburger.
Stap in de wereld van de fantasie en de verbeelding!

Illustratie: ‘Jakko en Kees op wereldreis’ van Uitgeverij Moon van auteurs Busser & Schröder, uitgave gepland eind 2015.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig