Deze lezing is helaas VOLGEBOEKT

Zie EXTRA lezing op: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/extra-lezing-over-de-bokkenrijders-binnen-de-landen-van-overmaas/

Legende mythe of werkelijkheid?

Op zaterdag 21 oktober om 14 uur vindt in Museum Valkenburg een lezing plaats over de Bokkenrijdersbeschouwing van dit bendewezen startte Godfried (Frits) Schoonbrood als voorzitter van Sjtichting Genealogiek Sjènne (SjtiGS) in 2008 een breedvoerig onderzoek. Naast een uitgebreid literatuuronderzoek besteedde hij veel tijd aan een uitvoerig en zorgvuldig archiefonderzoek. Zijn onderzoeksresultaten publiceerde hij in een boek met de titel: ‘De Bokkenrijdersmet de Dode Hand. Ontstaan en vervolging van het banditisme in en rondom Zuid-Limburg in de 18e eeuw’.

Deze huiveringwekkende geschiedenis vertelt Frits Schoonbrood in een avondvullende en met lichtbeelden ondersteunde lezing op 21 oktober om 14 uurin Museum Valkenburg . Bovendien zijn attributen, zoals de ‘dode hand’, de duim- en beenschroeven en de stoel van tortuur te aanschouwen. Op deze wijze verneemt de bezoeker op een aangrijpende wijze de onvervalste geschiedenis rondom deze vermaarde bende uit de regio.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig