Laden Evenementen

Van 4 t/12 mei 2019  vindt de zesde editie van de Romeinenweek plaats. Een week die volledig in het teken staat van de geschiedenis van de Romeinse tijd in Nederland.

Kom tijdens deze Romeinenweek op woensdag 8 mei a.s. tussen 12.00 en 17.00 uur eens een kijkje nemen in het Archeologisch Restauratieatelier in Museum Valkenburg.

De bezoekers kunnen proeven van Romeinse hapjes en drankjes, onze Centurio leert de jonge bezoekers marcheren door de Grotestraat  zoals ook de Romeinse soldaten dat deden. De Romeinse zieneres Elysia Ferraris voorspelt u de toekomst aan de hand van schapenbotjes, en iedere bezoeker kan zich verkleed als Romeinse burger laten fotograferen in de Romeinse huiskamer!

En heeft u altijd al willen weten hoe archeologisch onderzoek in z’n werk gaat? In ons atelier kunt u tijdens deze dag zelf een poging ondernemen om van onze Romeinse bodemvondsten weer één geheel te maken.  Onze werkgroep houdt zich bezig met divers opgravingsmateriaal uit de geschiedenis van van Valkenburg. We onderzoeken, determineren en restaureren deze objecten.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig