De Bon Vivant en de Realist

Museum Valkenburg brengt in de periode van 5 mei t/m 11 augustus 2019, in samenwerking met gemeentemuseum Jacob van Horne in Weert, voor het eerst het werk van twee kunstenaars uit Weert samen: Jan Tullemans en Wil Leenders, de ‘Bon Vivant’ en de ‘Realist’. Kunstvrienden die weliswaar samen studeerden aan dezelfde kunstacademie, maar elk een eigen weg gingen in de kunstwereld van hun generatie. Een gedeelte van de werken van Jan Tullemans komt uit de privécollectie van Frans Hovens. De getoonde werken van Wil Leenders zijn samengesteld uit de collecties van zijn kinderen, uit privécollecties en van beide kunstenaars zijn er tevens bruiklenen van gemeentemuseum Jacob van Horne aanwezig.

De expositie in Het Museum Land van Valkenburg wordt geopend op zondag 5 mei om 15.00 uur. De inleiding wordt verzorgd door Drs. John van Cauteren, curator van gemeentemuseum Jacob van Horne.

Meer over deze tentoonstelling, kijk HIER.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig