Museum Valkenburg presenteert in het kader van de tentoonstelling “We Do Remember”: lezing door “Valkenburgse” Ridder Militaire Willemsorde, Gijs Tuinman.

Op donderdag 12 september 2019 om 19.00 uur in voormalig Postkantoor aan de Lindenlaan 17 te Valkenburg.

Luitenant-kolonel Gijs Tuinman kreeg zijn militaire onderscheiding voor het heldhaftig optreden van hem en zijn team in 2009. De militaire Willemsorde is de hoogste Nederlandse onderscheiding voor bewezen moed. Opgegroeid in Valkenburg, groot geworden op de Koninklijke Militaire Academie in Breda en uitgegroeid tot nationale held door zijn werk In Afghanistan. De plek waar hij zijn jeugd doorbracht aan de Emmaberg in Valkenburg heeft een grote rol gespeeld in zijn keuze om militair te worden: een oude boerderij met een verleden.

De entree is GRATIS maar vooraf bestellen van een gratis ticket noodzakelijk, kijk hiervoor op https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/we-do-remember-lezing-door-valkenburgse-ridder-militaire-willemsorde-gijs-tuinman/