Genoeg carnaval gevierd? Bezoek dan vanaf vandaag weer Museum Valkenburg. U kunt bij de tentoonstelling ‘Achter de coulissen’ de pareltjes van Limburgse kunstenaars uit de Museum Collectie bewonderen van onder meer Lei Molin, Ger Lataster, Ger Huntjens. Daarnaast zijn er ook vele historische objecten te zien.

Zo laat het originele gastenboek van de bar Michiel de Ruiter een diversiteit aan beroemde gasten door de jaren 80 zien.  Bijzondere objecten verder terug in de tijd liggen verdienen ook zeker de aandacht. Er zijn zeldzame glaasjes uit de 15e eeuw, een mooie gestileerde ketting, maar ook middeleeuws aardewerk en zelfs een kanonskogel. We mogen daarbij een schenking van divers Romeins aardewerk, Merovingische scherven en mooie fossielen niet vergeten!

Tegelijkertijd met deze tentoonstelling, vindt de multimediale expositie ‘Trilogica’ van Peter Slegers plaats. In een voorstelling van beeld en geluid kunt u een innovatieve vorm van kunst beleven. Daarnaast is er nog een fraaie expositie ‘Target’ van Ans Lemmens op de boevenverdieping van het museum.

De exposities ‘Achter de coulissen’ en ‘Trilogica’ zijn nog tot en met 16 april te zien in Museum Valkenburg. De expositie ‘Target’ loopt tot 2 april.